Vállalkozási ügyviteli ügyintéző szakma

A szakma ismertetése

Gazdálkodás és menedzsment ágazat 2 éves képzése, amely technikus szintű szakképzettség megszerzésével zárul.
A szakképzettséggel rendelkező alkalmas a vállalkozás ügyviteli feladatainak végrehajtására, közreműködik a számviteli és pénzügyi feladatainak ellátásában, közreműködik a mikro-, kis- és középvállalkozások számviteli és pénzügyi feladatainak ellátásában, egyes részfeladatokat önállóan lát el. Kapcsolatot tart a munkatársakkal, ügyfelekkel, illetve rendezvényeket, megbeszéléseket szervez.

Ajánlott minden fiatal számára, akit érdekel a vállalkozások működése, belső folyamata, azokhoz kötődően szívesen lát el ügyviteli feladatokat A szakképzettséggel rendelkező elhelyezkedhet a gazdasági szférában – elsősorban kis- és középvállalkozásoknál – ügyintézőként, de akár továbbtanulhat a gazdasági felsőoktatásban vagy magasabb szintű képesítést szerezhet, mint pl. mérlegképes könyvelő, adótanácsadó, banki szakember, vám szakember.

Szakma neve

Vállalkozási ügyviteli ügyintéző

Ágazat neve

Gazdálkodás és menedzsment

Szakmajegyzék száma

504110902

Képzés időtartama

2 év

Kompetenciaelvárás

Agilis, jó kommunikációs képesség, problémamegoldó- és szervezőképesség, csapatmunka, felelősségtudat, nyitottság az informatikai eszközök használatára.

A szakképzettséggel rendelkező

  • képes ellátni a vállalkozások működtetéséhez szükséges gazdasági folyamatok terén a rábízott adminisztratív feladatokat;
  • irodai, illetve vezetői asszisztensi feladatokat lát el;
  • kapcsolattartáshoz szükséges iratokat, leveleket, egyéb dokumentumokat készít, szerkeszt, kezel;
  • vezeti a vállalkozások nyilvántartásait;
  • közreműködik a különféle szabályzatok elkészítésében;
  • részt vesz egyes finanszírozási feladatok adminisztratív rész feladataiban;
  • feltérképezi és nyomon követi az aktuális támogatási lehetőségeket;
  • közreműködik a vállalkozás üzleti tervének elkészítésében;
  • előkészíti a munkaerő-gazdálkodással kapcsolatos nyilvántartások iratait, azokat kezeli és rendszerezi;
  • kapcsolatot tart munkatársakkal, ügyfelekkel, partnerekkel, külső szervezetekkel;
  • szervezeten belüli és kívüli rendezvényeket, programokat szervez.